Sadržaj kursa
Flash
Sadržaj lekcije

U ovom poglavlju govorićemo o upotrebi teksta u našim Flash projektima, i raspravu ćemo započeti pričom o fontovima. Font predstavlja jedinstvenu datoteku sa tekstom koja ima svoj konstantni izgled. Neki od najčešće korišćenih fontova su Arial, Comic Sans, Courier New i mnogi drugi. Da bi koristili neki font u vašem projektu, prvo morate imati taj font instaliran na vešem računaru. Većina standardnih fontova dolazi zajedno sa instalacijom operativnog sistema. U slučaju da željeni font nemate, uvek ga možete dobiti sa Interneta, odlaskom na Internet Web sajt koji sadrži fontove. U tom slučaju, ili ćete platiti kupovinu određenog fonta, koji je vlasništvo autora fonta, ili ćete ga uzeti slobodno, u slučaju da je besplatan. Font je, kao što smo rekli, datoteka sa specijalnim sadržajem, kojeg možete instalirati uz pomoć apleta iz Control Panel-a. Šta se dešava u slučaju da otvorite Flash datoteku sa fontom koji vi nemate? Otvorimo jedan Flash projekat kako bismo to pokazali na primeru. Prvi okvir za dijalog koji dobijamo jeste Mising Font. On nas obaveštava da dokument koji otvaramo sadrži fontove koji nisu instalirani na našem sistemu. U tom slučaju, ponuđene su nam dve opcije. Prvo, možemo izabrati zamene za ove nedostajuće fontove, ili kao druga opcija, možemo reći Flash-u da koristi podrazumevane fontove. U prvom slučaju, kada vršite snimanje projekta, znajte da će Flash ponovo koristiti originalne fontove. Zamene nam služe samo da bismo videli tekst u projektu. Pošto izvršimo snimanje projekta, i otvorimo ga na nekom drugom računaru koji ima željene fontove, sav tekst ćemo videti u originalnom obliku. Pošto kliknemo na dugme Choose Substitutes, dobijamo novi okvir u kojem biramo između ponuđenih fontova koji će služiti kao zamena. Kao što vidimo, nedostajući fontovi su Brisk i Nasalization. Trenutno su zamene za oba nedostajuća fonta System Default Font, ali za oba možemo izmeniti fontove. Samo otvorimo boks u opciji Substitute Font, i dobijamo listu svih fontova koji su instalirani na našem računaru. To možemo uraditi za sve fontove koje nemamo na našem računaru, tako da nećemo dalje ulaziti u objašnjenje. Samo zapamtite da pošto izvršite snimanje projekta, zadržaćete informaciju o originalnim fontovima koji se koriste u projektu. Nasuprot tome je eksportovanje projekta. Pošto krenemo sa eksportovanjem, Flash će automatski ugraditi željene fontove u .swf datoteku, i u tom slučaju prilikom reprodukcije neće biti potrebno da imate te fontove instalirane na vašem sistemu. Međutim, ne možemo sve fontove ugraditi u eksterni Flash dokument. To je vrlo zbunjujuće, ali u isto vreme i tačna činjenica. Zato pre svega se uverite da li je vaš font koji koristite u projektu, moguće ugraditi, to jest da li ima mogućnost embedovanja. Da bismo to proverili, otkucajmo neki tekst, a zatim proverimo da li je selektovana opcija Antialias Text u meniju View. Ako zumiramo ovaj tekst, vidimo da su njegove ivice pravilnog oblika. U slučaju da su ivice iskrzane, nepravilne, automatski znajte da selektovani font nije moguće ugraditi u Flash dokument. U tom slučaju, možete koristiti fontove koji se zajednički nazivaju Device fontovi. Pošto ne možete izvršiti embedovanje nekog fonta, možete reći Flash-u da umesto njih koristi najbliži po izgledu font. Postoji nekoliko dobrih strana ovog pristupa. Prvi od njih je da će rezultujuća veličina Flash datoteke biti manja bez embedovanih fontova, ali i upotrebom ovih Device fontova, možete prikazati fontove u mnogo većem kvalitetu. Međutim, Device fontove možete koristiti samo sa horizontalno ispisanim tekstom. Pored toga, oblik i položaj ispisavanja teksta upotrebom Device fonta razlikovaće se od kompjutera do kompjutera, tako da ćete u najvećem broju slučajeva koristiti embedovane fontove. Ako želite da koristite Device fontove, u listi fontova izaberite neki od tri ponuđena. To su Sans, Serif, kao i Typewritter. Pored ovoga, imamo i nekoliko vrsta teksta koji se prikazuje na sceni. Prvo je Static tekst, koji predstavlja statičan tekst, koji nije moguće promeniti. Sledeći je Dynamic tekst, koji se menja u zavisnosti od toga da li se čitanje vrši iz neke eksterne datoteke, ili iz nekog ActionScript koda. I poslednji tip, Input tekst se postavlja na Flash kontrolama, i omogućava krajnjem korisniku da unosi željeni tekst.

Pridružite se razgovoru
0% Završeno
Call Now Button