Sadržaj kursa
Premiere PRO za samouke
Sadržaj lekcije

Svi klipovi u sekvencama imaju efekte koji se automatski primenjuju. Ako izaberem jedan od ovih klipova i otvorim odeljak pod nazivom Effect Controls, videćete da je na njega automatski primenjen efekat pokreta (Motion) a isto važi i efekte pod nazivom Opacity i Time Remapping. Pošto ovaj klip sadrži i nešto zvuka, na njega će biti primenjene i kontrole koje se odnose na podešavanje jačine pojedinačnih kanala.

Bez obzira na to kako ste primenili određeni efekat, sve njegove parametre ćete moći da vidite na jednom mestu – u Effect Controls panelu. Pri tome postoji jedno pravilo a ono glasi da istovremeno možete kontrolisati efekte koji se odnose na samo jedan klip. Ako jednim potezom selektujem više različitih sadržaja, na ekranu će se pojaviti samo poruka da je izabrano previše klipova (Multiple clip selected) a ostatak panela će ostati prazan. Sa druge strane, ukoliko zadržim istu selekciju i aktiviram radno okruženje koje je predviđeno za rad sa zvukom, biću u prilici da istovremeno menjam parametre koji utiču na sve izabrane sadržaje. Ja ću malo prilagoditi razmeru prikaza, pa ćete videti da na sekvenci zaista postoji zvučni zapis, što znači da mogu da izborom opcije Dialogue otvorim odgovarajući okvir i iskoristim funkciju koja služi za određivanje jačine zvuka (Clip Volume). 

Ako se vratim na panel koji sadrži ostale efekte (Effects Control), videćete da su mi oni još uvek nedostupni, pa ću zato prvo poništiti trenutnu selekciju a zatim kliknuti na jedan klip i prikazati parametre koji se nalaze na samom dnu okvira. Kao što i sami možete da se uverite, ja sam uspešno primenio efekat pod nazivom Hard Limiter što je direktna posledica promene koju sam maločas napravio. Pri tome nisam koristio posebne kontrole koje su mi dostupne preko vremenske linije (Rubber Band), niti menjao osnovni parametar za jačinu zvuka (Volume) nego sam njegov nivo ograničio na poseban način – preko efekta Hard Limiter. Da bih vam to i dokazao, ja ću kliknuti na dugme Edit, pa ćete u okviru koji sledi biti u prilici da vidite kako parametar Input Boost iznosi tačno -7.1 dB što se slaže sa generalnim podešavanjem.

Sigurno ste primetili da ovaj okvir obuhvata različite opcije, što potvrđuje da u osnovnom zvučnom panelu imate mnogo više mogućnosti da utičete na svoj izvorni materijal. Ja ću za sada zanemariti ove stavke, jer nemam vremena da se bavim njihovim detaljima. Umesto toga ću se prebaciti na radno okruženje koje je namenjeno za rad sa bojama (Colors) i marker za reprodukciju pomeriti na sredinu ovog klipa. Već na prvi pogled se može zaključiti da je on pretrpeo neke promene, jer su na njemu prikazane posebne oznake (Effects Badge). Da bih proverio o čemu se zapravo radi, ja ću se vratiti na Effect Controls odeljak i u njemu potražiti efekat pod nazivom Lumetri Color. Svim njegovim parametrima mogu da pristupim ako u panelu koji se nalazi sa desne strane otvorim odgovarajući odeljak a iste opcije će mi biti na raspolaganju i u Effect Controls panelu. Dakle, svi ovi  paneli u stvari predstavljaju samo posebne odeljke sa opcijama a sve one se inače nalaze u okviru Effects Control okvira.

Da bih vam to potvrdio, ja ću selektovati klip koji sadrži jednostavnu grafiku pa će se na ekranu odmah pojaviti primenjeni efekti. Pošto je u Premiere-u Pro sva grafika vektorskog tipa, na raspolaganju će mi biti efekat kojim se kontroliše pokret (Vector Motion) a nešto niže će biti prikazana opcija koja služi za kontrolu teksta. To znači da su mi sada dostupni svi parametri koje bih inače menjao kroz Graphics panel a to ne narušava tradicionalni način na koji se u Premiere-u Pro koriste specijalni efekti.

Pridružite se razgovoru
0% Završeno
Call Now Button